ILAVA. Mestskou častou Klobušice prechádza štátna cesta. Tá sa stala v poslednom čase veľkým problémom. Je samá diera, obyvatelia hovoria až o dvadsať centimetrových jamách.
Stavebná spoločnosť nechala po výkopových prácach na kanalizácii cestu neupravenú. Na mieste sa robotníci neobjavili niekoľko týždňov. Nedávno sa na cestu vrátili, motoristi si však ešte nevydýchnu.
Sťažnosti a diskusia
Hlavá cesta prechádzajúca ilavskou mestskou častou Klobušice zostala po výkopových prácach samá diera. Sťažnosti motoristov sa začali hromadiť. „Každý deň chodím súkromným vozidlom do práce po hlavnej ceste cez Klobušice. Stav cesty po rozkopávke je v hroznom stave. Keď nemáte priestor, musíte ísť aj po jamách, ktoré značne ničia vozidlá,“ sťažuje sa obyvateľka Zuzana. Obyvateľov najviac zaujímalo, kedy sa stav cesty zlepší. Práce totiž stavebná firma prerušila ešte koncom minulého roka bez toho, aby cestu po výkopoch upravili. Dosypanie výtlkov bolo pritom jednou z podmienok žiadosti o zmenu stavebného povolenia.
Nakoľko je komunikácia vo vlastníctve Slovenskej správy ciest, právomoci mesta sú v riešení situácie obmedzené. „Odstupovali sme sťažnosti verejnosti na dodávateľa Váhostav s tým, že o tom vedela Považská vodárenská spoločnosť, dopravný inšpektorát, Slovenská správa ciest. Dávali sme sťažnosti aj za mesto,“ hovorí primátor Ilavy Štefan Daško.
Náprava
Spoločnosť Váhostav, ktorá práce realizuje, sa za vzniknuté nepríjemnosti obyvateľom ospravedlnilňuje. Hovorca spoločnosti Tomáš Halán tvrdí, že pri rozsiahlych stavbách, akou je aj realizácia projektu Zásobovanie vodou, odkanalizovanie a čistenie odpadových vôd v okrese Ilava, sa podobné nepríjemnosti vyskytujú. „Je nutné si uvedomiť, že počas výstavby dochádza k obmedzeniam, ale cieľom výstavby kanalizácie v okrese Ilava je umožniť obyvateľom napojiť sa na verejnú kanalizačnú sieť, a tak skvalitniť ich životné podmienky,“ vysvetľuje s tým, že úprava komunikácie začala koncom prvého januárového týždňa. „Zamestnanci, ktorí pracujú na tejto stavbe, dostali pokyn, ako komunikácie udržiavať v zjazdnom stave. Technici na stavbe majú bezpečnosť a poriadok na stavbe, hlavne na verejnom priestranstve, za jednu z hlavných priorít,“ uzavrel.
Konečná úprava
Hovorkyňa Slovenskej správy ciest, ktorá je vlastníkom cesty tvrdí, že v súčasnosti ide stále o rozostavanú stavbu s dočasnou úpravou krytu vozovky. „Do konečnej úpravy týchto úsekov v zmysle povolení na zásah do vozovky je firma Váhostav povinná udržiavať uvedené úseky v stave umožňujúcom bezpečnú premávky,“ povedala hovorkyňa Zuzana Hromcová. Definitívne upravená komunikácia na skompletizovanom úseku kanalizácie, by mala byť až koncom apríla. „Druhú časť Váhostav realizačne zabezpečí do jedného mesiaca po potvrdení zmeny riešenia, nakoľko došlo ku kolízií s jestvujúcou dažďovou kanalizáciou,“ povedal Halán. Mesto hovorí len o provizórnom riešení, problémy vraj ešte nie sú úplne vyriešené.